Funkcjonariusze z Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej 9 marca zawrócili do portu dwie łodzie rybackie. Podczas kontroli stwierdzono brak wymagań formalnych dotyczących jednostek i samych załogantów.
Do Najwyższej Izby Kontroli wpłynął wniosek o kontrolę drogi wodnej z Morza Bałtyckiego na Zalew Wiślany. Chodzi o zbadanie, czy doszło do niegospodarności przy jej budowie. Wnioskującym jest senator Koalicji Obywatelskiej z Elbląga, Jerzy Wcisła. Parlamentarzysta podkreślał podczas konferencji w porcie, że rząd zakończył inwestycję na niespełna kilometr przed portem w Elblągu., podczas gdy w założeniu miała ona połączyć port z otwartym morzem.
Zakończona we wrześniu 2022 roku część budowy dwudziestotrzykilometrowej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, to jak wiadomo jeszcze nie koniec całej inwestycji. Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym był pierwszym etapem, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni w ramach programu wieloletniego. Cały czas trwają prace, związane z kolejnymi etapami.
Oficjalne otwarcie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej odbyło się 17 września. Filmowe podsumowanie pierwszego etapu inwestycji prezentuje prace przygotowawcze, projektowe oraz wykonawcze.
Poprzez rozpoczęcie żeglugi i swobodne uwolnienie drogi wodnej na Zalew Wiślany chcemy skończyć całkowicie z podległością rosyjską - powiedział w piątek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Jak stwierdził, był to ostatni akwen, który nie był w jurysdykcji polskiej de facto.
Coraz bardziej zaawansowane są prace na drugim etapie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Umowa między inwestorem – Urzędem Morskim w Gdyni, a wykonawcą – firmą Budimex SA została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.
Trwają ostatnie roboty na budowie Kanału Żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Prawie wszystko gotowe jest już w części lądowej tej inwestycji, gdzie obecnie odbywają się głównie testy i odbiory techniczne. Coraz mniej do zrobienia pozostało również w rejonie obu falochronów w porcie osłonowym na Zatoce Gdańskiej oraz przy sztucznej wyspie na Zalewie Wiślanym.
6 maja 2022 r. podpisano umowę na III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Odcinek toru objęty umową to 8,2 km dna Zalewu Wiślanego. Wartość zadania to blisko 129,5 mln zł.
W kwietniu minie rok od podpisania kontraktu na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg. Nowy most zastąpi obecną, trudną nawigacyjnie przeprawę w miejscowości Nowakowo.
Ogłoszony będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany, poprawiający żeglugę jednostek przez budowany przekop Mierzei Wiślanej - podał PAP Urząd Morski w Gdyni. Obecne postępowanie zostało unieważnione.
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
W Niemczech ochrzczono nową korwetę, FGS Karlsruhe